donderdag 29 augustus 2013

Laatste dag, heading home

Natasja ging vanochtend nog even in het bubbelbad. Wat is het toch een mooie suite. We hadden alle ruimte om de koffers te pakken. Om 10 uur de jongens gehaald en zelfs de pomp en de pannetjes pasten in de koffers, we zaten allemaal rond de 23 kg dus dat hebben we goed gedaan.
Met American Budlight in bad
We zijn tot 11 uur in de suite gebleven, zo vaak zit je niet in een suite dus we hebben er optimaal gebruik van gemaakt. Hier en hier nog een filmpje van de suite.
Met al onze bagage weer 18 verdiepingen naar beneden. In tegenstelling tot Natasja en ik afgelopen juni vindt Michel self parking makkelijker dan valet, echter als er net een congres is geweest en al deze mensen uit de parkeer garage moeten sta je wel even in de file, dat ondervond hij vanochtend, geef mij maar valet parking. Ik had dus alle tijd om op zoek te gaan naar Michel zijn fleece die van zijn koffer af was gegleden in de suite toen we vertrokken en de laatste foto's in het hotel maken.

Reclame voor de show van de Beatles in het Mirage.

Natasja had op internet een speciaal Bagel restaurantje gevonden, al 13 jaar verkopen ze de beste Bagels van Las Vegas. Michel had de TomTom nog op kortste weg staan ipv snelste, over 14 km deden we ruim een half uur, maar gauw weer op snelste gezet. Het was inmiddels al 12 uur! Het was een leuk tentje, beetje Frans aandoend. Natasja en Fabian deelden een hele schotel met zalm, salade etc. Michel en ik hadden een bagel met roomkaas en Luuk pannekoeken.
We zijn nog naar de Walmart gegaan, Natasja en ik hebben daar onze voeten laten doen, het hike-eelt eraf en weer netjes in de lak door 2 Aziatische mannetjes.

Hierna nog naar Town square mall voor de laatste shopaktiviteiten. Het was de bedoeling de laatste avond bij Olive garden te gaan eten, omdat we zo laat gegeten hadden had eigenlijk niemand trek in een uitgebreide maaltijd, helaas. We zijn toen maar naar de Applebees gegaan vlak bij het vliegveld, de jongens namen boneless chickenwings, Natasja een salade en wij deelden Three appetizers, allemaal voorgerechten dus. Rond 6 uur zijn we naar het vliegveld gegaan. Michel heeft ons afgezet met de koffers, hij is de auto gaan terugbrengen. Toen hij terugkwam hadden wij de koffers al ingechecked. We zagen de zon onder gaan vanaf het vliegveld, je hebt hiervandaan uitzicht op de strip en de bergen rondom Las Vegas, je ziet dan pas goed dat Las Vegas in een vallei ligt tussen mooie bergen. We hadden allemaal nog wel een paar dagen willen blijven.

Precies op tijd, 21.15u., vertrokken we vanaf Las Vegas, we hadden een mooie laatste blik op de lichtjes van de strip.

Natasja en Fabian sliepen binnen een uur. Michel en Luuk hebben nog een maaltijd genoten in het vliegtuig, ik had geen trek. Luuk nam een flesje witte wijn bij zijn maaltijd, hier bij de Britten wordt niet naar je i.d. gevraagd! Een lekker slaapmutsje, na het eten was ook hij snel in dromenland. Boven Londen werden ze alle drie wakker, toch even 7 uur slaap meegepakt. Wij deden het met wat hazenslaapjes.

In Londen moesten we nog 2 uurtjes wachten voor we naar Amsterdam vlogen, ook hier vlogen we weer op tijd. Luuk zag direct zijn moeder en zus staan. Voor het eerst werden we er uit gepikt om onze bagage te laten scannen, natuurlijk was alles goed. Luuk was blij zijn ouders en zus weer te zien. Wij werden opgepikt door opa en na een lekker gebakje met koffie/thee bij oma zijn ook wij huiswaarts gekeerd.
We hebben weer een prachtige reis achter de rug, nieuw was voor ons het kamperen, voor ons luxe reizigers een heel avontuur! Het is ons echter heel goed bevallen en gaan het in de toekomst zeker vaker doen, we vonden het heerlijk midden in de natuurparken, het enige wat we een beetje misten was een douche. We hebben veel gehad aan de reisverslagen van fervente kampeerders zoals Michelly en ook aan het verslag van AVcaching die vorig jaar een mooie reis hebben gemaakt, zo ook vele andere kampeerders van het Amerika forum. We waren iets minder voorbereid op de koude, het koelt behoorlijk af in de tent, zeker in de parken in de Sierra Nevada, Sequoia en Yosemite, we hebben het echt koud gehad, volgende keer nemen we warmere slaapzakken mee en een lange pyama ;-)
Ook hadden we voor het eerst een medereiziger bij ons, Luuk, we vonden het heel gezellig met hem.

Op het moment hebben we allemaal heimwee, Amerika wordt zo'n beetje ons tweede thuis, we gaan zeker weer een keer terug!

1. Ik vond het erg leuk om een beetje met jullie mee te reizen en ik heb weer zin gekregen in een reisje naar California met de mooie parken Sequoia en Yosemite.

Dat heimwee gevoel herken ik heel goed!

Het enige dat helpt.........een nieuwe reis gaan voorbereiden :)

Groetjes

2. Ina, Welkom thuis. Het was weer een feest om alles te lezen.

3. Ik heb erg genoten van jullie verslag. Het plezier spatte ervan af! Goed om te horen dat het kamperen jullie goed bevallen is. Daar was ik erg benieuwd naar ;)