zondag 4 augustus 2013

Op de camping, No wifi en slangen

Na de Budlight aan de picknick tafel onder de sterrenhemel zijn we lekker gaan slapen. We hoorden gegil in de tent naast ons, er was een verschrikkelijk eng beest in de tent van de jongens, bleek het een motje te zijn! We noemen het nu maar de meidentent. De tenten zijn aan de bovenkant met gaas, je kan er een fligher over doen tegen de regen maar het zou droog blijven dus hebben we het open gelaten, wat een sterrenhemel zie je hier dan, zo mooi! We hebben echt een mooi plekje op Watchman campground, B46, ook vlak bij de toiletten dat is wel prettig. Het begon flink te waaien vannacht en het koelde goed af, we moesten zelfs onder de slaapzak. De zon komt pas om 8 uur boven de berg dus dan blijft het lekker koel.

We hebben een plekje in het dorp(de ijswinkel)gevonden waar we wifi hebben, met onze android telefoontjes hebben we soms wifi op de camping. De hond van Luuk heeft 12 puppies gekregen, we zien dan af en toe een foto van de hondjes van luuk zijn moeder via de Ammerlaan familie App.
 Je zou denken dat je in Amerika vaker verbinding hebt met Apple maar tot nu toe wint Samsung. Bij de ijswinkel doet ook Apple het wel, helaas had Fabian zijn IPhone niet bij zich, balen! al 2 dagen zonder wifi, je zou ontwennings verschijnselen krijgen ;)
Om 9 uur liepen we naar de shuttlebus vlakbij de camping, in de zomermaanden mag je niet met eigen auto het park in. In de bus wordt van alles verteld over het park, zo hebben alle bergen hier namen, waar wij op de camping op kijken is de Watchman, in het park heb je o.a. de bijbelse figuren van de Mormoonse kerk, Abraham , Isaac  en Jacob naast elkaar, Utah is de staat van de mormonen  met SALT lake city als Capitool.
 We zijn uitgestapt bij Zion lodge en zijn begonnen aan de trail naar de lower Emerald pools met een paar pittige klimmetjes, Kees heeft gister Nella in de rolstoel naar boven geduwd, respect!
Bij de eerste pool is een mooie waterval over het pad, je wordt nat als je er onderdoor loopt. Daarna werd het wat meer klauteren naar de middle pool, hier zag je waar de waterval van de lower naar beneden stort en ook een klein poeltje, het laatste stuk was nog iets pittiger, het was inmiddels weer behoorlijk warm, en zelfs de mannen liepen te hijgen. De Upper pool is weer een mooi pooltje, de jongens klommen wat op de rotsen naar een mooi plekje om  te Chillen.
Luuk zag later nog een mooiere en hogere rots, we zeiden al, je ouders willen je wel graag heel terug, maar het ging goed. Na wat gedronken te hebben en een plakje cake liepen we naar beneden, nu werden de bovenbenen en knieĆ«n op de proef gesteld. Vanaf de middel pool zijn we via de Kayenta trail naar beneden gelopen. Onderweg hoorden we geritsel, kwam er een lange groene slang uit de struiken over het pad vlak voor ons, een terrestrial Garder hoorden we later, ook zagen we nog een mooi hert.OO

Terug bij Zion logde hebben we patatjes gegeten en gedronken, Luuk vindt het wel heel bijzonder dat je steeds mag refillen. Om 13 uur hadden we afgesproken met Kees en Nella en de kids. Nella en ik zijn bij de lodge in het gras gaan liggen, chillen ;) de mannen en kids zijn de Narrows trail gaan lopen, een smalle kloof door het water. Ik heb deze trail al verschillende keren gedaan en Nella zit in de rolstoel dus kon ik haar gezelschap houden. Om 5 uur waren ze weer terug, ze hebben het naar hun zin gehad, zie de foto's.   .
Met de shuttle weer terug naar de camping. Michel, Natasja en ik zijn naar de supermarkt in het dorpje gegaan, Fabian en Luuk gingen met de band in de rivier, ze zouden mijn telefoon die aan het laden was in de gaten houden. Toen we terug kwamen was Luuk Fabian kwijt, die was met de stroming weg gedreven, Luuk kon niet achter hem aan omdat hij mijn telefoontje in de gaten moest houden. Fabian weg maar nog wel een telefoon, even later kwam hij aan lopen, hij kon een stuk verderop uit het water komen, haha!

We zijn gaan eten bij de whiptail grill, in het dorpje Springdale, was lekker, helaas was de gevulde peper met geitenkaas uitverkocht.
Terug op de camping liepen Natasja en Fabian naar de toiletten, ineens riepen ze dat  Luuk moest komen met zijn telefoon/fototoestel, zagen ze weer een slang, dit keer een kleine met fel geel en zwarte ringen, ik moet nog navragen welke slang dit is.
Onze eerste 2 kampeer nachtjes zitten er op, het is ons goed bevallen, we hadden goed weer en s'nachts koelde het lekker af. Waar we wel moeite mee hebben is dat er geen douches zijn, Michel moest zich met koud water scheren, wat dat betreft kijken we uit naar 2 nachtjes hotel, ik vind  dat wij luxe vakantiegangers het er goed vanaf hebben gebracht op de camping!

1. Ik ben weer bijgelezen. Zion NP is zooooo mooi, enjoy!