woensdag 14 augustus 2013

San Francisco

Na een lekker ontbijt op weg naar de city of freedom, hippies en flowerpower. Het was heerlijk weer, blauwe lucht, 22 graden, prima voor San francisco waar het nog wel eens koud en mistig kan zijn.
Natasja wilde eerst naar een speciaal koffie tentje waar je allerlei soorten koffie kan drinken in een studenten buurt, gelukkig was er aan de overkant ook een vers sap tentje, Michel en Natasja aan de koffie, wij aan het verse sap de jongens waren weer blij met de wifi bij phil'z koffie bar.
Hierna zijn we naar de city hall gegaan,auto in de parkeergarage aldaar. Het is een mooi gemeentehuis met een leuk parkje er om heen, ook van binnen erg mooi. We zagen veel net getrouwde stelletjes, twee mannen, twee vrouwen. Californië is een van de weinige staten waar homo stellen mogen trouwen.
Hierna door naar Alamo square park, een stads parkje waar de beroemde gekleurde huisjes staan met op de achtergrond de skyline van San Francisco. Nu heb ik wel feller gekleurde huizen gezien in de stad maar het blijft een leuk plaatje.
Na deze culturele uitstap zijn we naar Bakerbeach gegaan, een mooi strand met een prachtig uitzicht op de Golden gate bridge. Als je in het westen van Amerika bent moet je wel even met je voeten in de Pacific, de grote ofwel stille oceaan hebben gestaan.
In het vrije San Francisco kan veel in tegenstelling tot de rest van het vaak preutse Amerika.
Wat loopt daar nu, even inzoomen, een van de weinige stranden waar je blijkbaar naakt op het strand mag lopen, overigens alleen maar naakte mannen, helaas voor de jongens geen vrouwen.

Even op de rotsen geklommen en genoten van het uitzicht op de brug, de poort naar het westen.

Na een relaxed uurtje op het strand zijn we naar de brug zelf gereden, hier geparkeerd en de beroemde brug opgelopen. Van hier heb je een mooi uitzicht op het gevangenis eiland Alcatraz, het is altijd heel druk op de brug, veel mensen willen over de brug fietsen, er valt echter weinig te fietsen met alle voetgangers op de brug.

Na de brug zijn we naar de stad gegaan, Union square, wat een drukte in het verkeer en in de stad. Auto geparkeerd en wat shops bekeken, Luuk heeft nog een Abercrombi shirt gekocht en ik een hemdje, de rest wacht tot Vegas, daar heb je meer aanbiedingen. Ook nog even door China town gereden.
 Het was inmiddels eind van de middag, we zijn naar Fisherman's wharf gereden, ook een toeristische trekpleister, hier vindt je veel souvenirs winkels en restaurantjes en de bekende zeehonden op de pier. Luuk heeft ansichtkaarten voor zijn familie gekocht en Michel een shirt.


We wilden eigenlijk bij Hard rock gaan eten maar Natasja wilde persee lokaal eten, en wel clam chowder, vissoep in een zuurdesem broodbol. We hebben gezocht naar een restaurant waar je alles kan eten en kwamen uit bij een soort surf restaurant op Fisherman's wharf. Michel en Fabian hebben ook clam chowder gegeten, Luuk een pizza en ik een hamburger met Garlic patatjes, toen ze dit roken en zagen waren de mannen toch een beetje jaloers, zij bestelden er ook nog een Garlic patat bij.


Thuis gekomen zijn Fabian en ik de was gaan doen in de laundry van het hotel. Toen ik terug kwam zat Natasja op mijn IPad met mijn sd kaartje. Wist ze niet precies hoe het werkte, had ze al mijn foto's van vandaag gewist. Ik ben niet gauw boos maar nu...!!!
Luuk had bij informatica geleerd dat je een sd kaart kan herstellen. Via internet hebben ze gezocht of je de sd kaart kan herstellen, ze zijn lang bezig geweest maar het is gelukt. Het werd dus een latertje. Ik heb gezegd dat niemand meer aan mijn foto's of IPad mag zitten en niet meer zeuren als ik foto's maak, de hele dag mopperen maar zodra we op de kamer zijn weten ze niet hoe snel ze de foto's moeten bekijken, gelukkig is het goed gekomen.
Morgen gaan we naar Yosemity, de komende 3 dagen hebben we geen internet.

2 opmerkingen:

  1. De dag van het foto wissen: ook Kees had foto's gewist. Alle foto's van de camera. Gelukkig stonden ze net op de laptop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om de verhalen te lezen, en voor mij zo herkenbaar, dat maakt het bijzonder, een geweldige vakantie lijkt me, dus nog lekker genieten , groetjes Ingrid (Berend Botje)MyVegas

    BeantwoordenVerwijderen